Seuran historiasta

Triathlon team after swimming practise

Vuonna 2019 neljä kaverusta sai tarpeekseen yksinäisestä puurtamisesta ja päätti ottaa askeleen kohti tuntematonta. Seuran perustaminen oli uutta ja jännittävääkin. Asiaa kuitenkin sparrailtiin ja pohdittiin pitkään kesän aikana. Usko oli vahva omaan juttuumme ja lähdimme rohkeasti rakentamaan oman näköistä seuraa; tiivistä, yhteisöllistä, hymyilevää ja rentoa porukka, joka treenaa kovaa ja tavoitteellisesti. Heinäkuussa 2019 naulasimme asian lukkoon Zürichin Ironman-kisan yhteydessä ja totesimme, että kesällä 2020 painellaan uuden seuran väreissä!

Seuran perustajajäseniä ovat Juha Heikkinen, Tommi Linholm, Jaakko Rantala ja Harri Sivonen. Kaikki ovat harrastaneet triathlonia pitkään ja suhtautuvat lajiin edelleen innokkaasti. Voit lukea täältä perustajajäseniemme esittelyt.

Seuramme on kasvanut perustamisen jälkeen hienosti ja uusia joukkuekavereita on otettu vain maltillisesti mukaan, jotta alkuperäinen seuran identiteetti säilyy. Meille on tärkeää, että kaikki tuntevat toisensa ja hyvä yhteishenki säilyy tiiviinä. Jäsenemme eivät hae meiltä pelkästään seurajäsenyyttä kilpailemiseen vaan motivaatiot liittyä seuraan ovat syvemmät.

Seuran perustamisen jälkeen alkoivat poikkeukselliset ajat pandemian keskellä, jonka yhteydessä seuramme tiiviin yhteishengen merkitys kasvoi. Olimme toistemme tukena urheilullisesti ja henkisesti vaikeiden aikojen yli. Vaikka koronapandemia oli vaikeaa aikaa, se myös yhdisti meitä entistä enemmän. Seuramme cup-kisojen merkitys korostui ja järjestimme mm. oman puolimatkan kilpailun kesäkuussa 2020.

Viime vuosina olemme saaneet menestystä hyvin sekä SM-kilpailuissa ja Ironman- sekä Challenge-sarjan tapahtumissa. Seuramme jäsenet, oranssit asut ja hurtti huumori ovatkin tuttu näky erilaisissa tapahtumissa Suomessa ja maailmalla. Syksyllä 2022 monen kaverimme unelma toteutui Hawaijin saarella, jossa järjestettiin MM-kilpailut legendaarisessa Konan kylässä monen vuoden tauon jälkeen.